Babycafé

Igår hade vi en riktig fixardag här hemma. Vi tvättade, organiserade bland Wilmers kläder, städade, bakade bröd och gjorde hallonpaj. Vi tog även en promenad till stan för att andas lite kalluft och jag passade på att byta storlek på en kofta, som jag köpte förra veckan utan att prova:) För att lyckas med allt fix här hemma fick Wilmer prova att sitta i babybjörnen. Han gillade det verkade det som, somnade direkt och sov tills vi tog ur honom igen. På eftermiddagen kom Kristin och Daniel och mumsade hallonpaj med oss. Alltid lika mysigt att ses:)


Vi vilar lite mitt i allt fixande


Wilmer mumsar på mammas näsa

Idag är det måndag igen och Wilmer har hunnit bli fem veckor. Vi tog en lugn förmiddag hemma innan vi efter lunch promenarade till stan. Där gick vi på babycafé på Freja barnmorskemottagning tillsammans med Mari och Lucas. Mycket bra idé av Mari för det var jättetrevligt att träffa fler mammor och bebisar. Vi fikade och pratade och hade mysigt. Det är så lätt att prata med nya personer när man har så mycket gemensamt och det är roligt att utbyta tankar och tips med andra som är i samma situation. Träffade några tjejer som jag ch Wilmer ska träffa igen senare i veckan, kul!


Master of disaster

Imorgon ska vi till BVC på ny viktkontroll m.m. Ska bli spännande att se ur mycket lillen har vuxit sen sist. Det känns som att han har ökat en del både på längden och bredden sen sist, fort går det alltså...


Nu ska jag pussa på mina killar som myser i soffan. Skriver mer snart! Hajj!

Kommentarer
Postat av: Ola

Stackars Wilmer ... han verkar ju helt utmattad där han ligger på mammas bröst. Inte ska den lilla grabben behöva städa sin garderob redan.

Babycafé verkar ju riktigt najs. Fick guldklimpen via mamma en caffelatte eller milkshake? ... visst är jag riktigt rolig eller hur?

2010-02-01 @ 22:10:53
Postat av: Mormor

Vad bra att du växer och mår gott Wilmer.Din mamma vägde 5100 o var 56,5 lång när hon var 1 mån.Vid 6 veckor vägde hon 5640 o var 58,5 lång.Morbror Oskar vägde 5140 o var 59 lång när han var 1 mån.Vid 6 1/2 vecka vägde han 5800 o var 60.5 lång.Så ännu har du en bit kvar till att matcha dem.Många Pussar till dig !!!!Längtar mycket !!

2010-02-02 @ 22:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0