Lillen växer...

Hej!

Igår var det fullt ös hela dagen. Gick upp skapligt tidigt för att hinna iväg på babycafé på Freja klockan 10.00. Där träffade vi Jessica och Arvid samt en massa andra bebisar och mammor. Evelina var tyvärr sjuk så hon och Ville fick stanna hemma. Men vi hade trevligt, satt och snackade en massa och mumsade semla. Jag och Wilmer hann hem en liten sväng och käka innan det var dags för nytt besök på BVC. Lilleman fortsätter att lägga på sig. Den stora frågan var om han skulle ha passerat fem kilos strecket och det hade han minsann. 5250 g väger han nu och är 60 cm lång :) Wilmer, som vägde något under medel när han föddes, har snabbt tagit sig upp till medelkurvan och ligger nu stadigt på den sedan några veckor tillbaka. Han ville nog bli stor kille fort:)

Igår kväll kom Hanna och Jonas hit och åt blåbärsscones, mycket gott var det. Vi tittade även på OS när Kalla tog GULD :) Det var mysigt att träffas igen men nu dröjer det ett tag tills vi får se Jonas igen. På torsdag åker han tillbaka till kineslandet :(

Idag har jag och Wilmer haft en lugn dag. Tog sovmorgon imorse eftersom vi var skapligt trötta efter nattens vakenhet. Kan dock inte skylla Wilmer för det den här gången. Jag vaknade istället av att Joel härjade i köket. Jag trodde att han gick i sömnen och höll på att koka kaffe men tydligen hade brandlarmet börjat pipa och varna för dåligt batteri. Joel försökte plocka ut batteriet och byta till ett nytt men det fortsatte pipa och klockan 04.00 är man ju inte så sugen på att försöka lokalisera varifrån ljudet då kunde komma. Efter en timma kom vi iaf på att vi hade ett gammalt brandlarm i en garderob där det tydligen satt kvar ett batteri. Skönt att det blev tyst tillslut men hur lätt var det att somna sen då? Stackars Joel som snart skulle gå upp men jag och Wilmer kunde iaf vila upp oss :) Vi hade ändå inget planerat idag men jag passade på att ringa runt lite och kolla om babysim som Wilmer ska få börja med om ungefär en månad. Efter lunch ringde Evelina och drog med mig och Wilmer på en långpromenad i snöyran, så det blev en riktigt trevlig eftermiddag. Nu har vi en myskväll i soffan framför OS, inte alls fel!


Poserar på fällen


Såhär gillar Wilmer att ligga och gosa på pappa


Happy fetisdag!


Hörs mer snart!

Kommentarer
Postat av: Tant Johanna

Hej Kusse Karin! Mysig blogg ni har, o så himla söt Wilmer är. Hoppas Wilmer vill bli gosad av tant Johanna på kalaset nästa vecka. Är så glad att ni kommer =) Ta hand om er, kram kram

2010-02-17 @ 09:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0