Wilmer - världens snällaste bebis

Igår var det BVC-dags igen. Wilmer fortsätter växa så det knakar, hade gått upp 400 g sen sist vi var där, för 1,5 vecka sen. Nu väger han alltså 4840 g och är 58 cm lång, så hans kläder i strl 56 kan vi nog bara ha i någon vecka till. Tur att vi har fått så mycket fint i nästa storlek också. Tack vare hans stabila viktuppgång tyckte barnmorskan att vi kunde hoppa över nästa veckas kontroll och vänta tills om två veckor för nästa vägning :)


Nöjd

Wilmer måste vara världens snällaste bebis! Han är så himla nöjd hela tiden och skriker bara när han tror att vi glömt att ge honom mat. Vi får in mer och mer rutiner, även om det ständigt ändrar sig. Nu äter han inte varje timma längre utan oftast var 2e-4e timme och han äter mer intensivt när han väl äter, så matningarna tar inte så lång tid. Älsklingen har också blivit mer självständig och ligger utan problem för sig själv i soffan och filurar, något som han tidigare bara gjort en kort stund. På nätterna är han däremot inte lika självständig, vill helst sova tätt intill mitt bröst, vilket jag iofs inte har något emot, för det är så mysigt att ha honom nära. Igår slog han dock tidsrekord i vaggan med hela 50 min :) Men han sover jättebra på nätterna, så hittills är jag och Joel förvånandsvärt utvilande för att vara småbarnsföräldrar. Nappen har blivit en riktig god vän till Wilmer och även om den lätt trillar ur munnen, så ger den bra tröst!


Söta lilla hjärtat

Idag skulle vi egentligen ha åkt och myst hos Mari och Lucas, men då Mari fått en tråkig förkylning (krya på dig vännen), så skjuter vi upp det till en annan dag istället. Wilmer och jag har hållt oss inne hela dagen och gosat för ute har det varit hemskt väder, snöstorm och igensnöade trottoarer. Istället har jag hunnit baka chocolat chip cookies under tiden Wilmer sov, jammi. Har även pysslat lite och bokat klipptid på fredag :) Det är dags att klippa mammafrisyr ;) så då får Wilmer och Joel klara sig själva en stund. Kommer gå kanoners.


Såhär låg han under hela tiden jag bakade


Han gillar att sitta upp


Inte så vackra men ack så gott!

Snart kommer Joel hem :) Som vi längtat! Ha en bra fortsättning på dagen!

Idag kommer förresten våra fina vänner Ida och Simon hem till Sverige igen efter 1 år! Välkomna hem!!! Tråkigt att vi inte kunde vara på stationen i Växjö och kramas...

Kommentarer
Postat av: Lunkan

Så mamma Karin ska med klippa sig på fredag, då är vi två för det ska ju jag med;O) Hoppas att du får en lika fin frilla som jag ska se till att få! Kan meddela att Ida och Simpa är sig lika, har precis kommit hem från västerport=) Nu ska jag släcka lampan och sova. Hörs imon min fina vän! Puss och Kram till er (mest till Wilmer såklart!)

2010-02-04 @ 00:12:37
Postat av: Barnen på förskolan i Brokind

HEJ Karin!

Vad duktig Wilmer är som kan byta tv-kanal. När kommer du och hälsar hos oss. Vi längtar efter dig Kramar

2010-02-05 @ 09:00:58
Postat av: Ida P

Tack så mycket för välkomnandet hem!! Äntligen har jag haft tid att läsa de sista två inläggen och titta noga på bilderna. Vad stor han har blivit! Och så söt, så söt. Längtar tills om 2,5 veckor då vi får se honom live! Hoppas ni får en mysig helg med mammor/mormor/farmor. Vi ska åka till Skövde men vi kan ju höras ändå.

Puss och kram till er alla tre. Vi saknar er

2010-02-10 @ 00:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0