Dan före jobbardan

Nu är semstern slut. Sorgligt men sant och vi har haft det helt underbart! Men imorgon börjar alltså verkligheten igen... Egentligen är det ju inte mig det är synd om, men jag har ändå mer ångest än vad Joel har. Det har varit så mysigt och skönt att vara hemma alla tre så länge och nu känns det alldeles ovant att köra igång med alla rutiner själv igen. Men man kommer in i det fort så om bara någon dag vet jag att det kommer kännas bra igen. Det ska för övrigt bli kul att umgås med alla mammor igen och få se hur mycket alla barn har ändrat sig under sommaren ;)

Vi har hur som helst haft en mycket skön avslutning på semestern. Förra helgen umgicks vi en del med Kristin och Daniel. Vi var här hemma och käkade på lördagkvällen och på söndagen blev det långprommis och hustitt. Vi hann också med att åka och slå lite golfbollar ihop (fast det var mest Joel och Kristin som spelade:))

På måndagen åkte vi till Berg med Sanna, Stefan och Ludde där vi hade tänkt spela på den nya äventyrsminigolfbanan. Tyvärr vräkte regnet ner när vi kom fram så vi gick och käkade gott på resturang istället. Lyx! Det blev även en tur till Cloettas fabriksbutik :)

På onsdagen fick vi fint fikabesök av Kajsa och Per som var på väg upp till Stockholm och hade vägarna förbi. Mycket trevligt! Sen på kvällen var vi på bästa frisörbesöket någonsin, hemma hos Sanna och Stefan. Både jag och Joel blev fina tack vare Sannas syster Adelin :) Det är minsann inte varje gång man blir bjuden på goda grillade hamburgare och får dricka öl när man är hos frisören!


Wilmer hejjar på sin pappa på golfranchen


nick!


Wilmer och Ludde leker


Stefan grillar i ösregnet

På torsdagen tog vi en fika med Jonas på stan, väldigt trevligt eftersom vi inte träffat honom efter att han kom hem från Taiwan. På kvällen blev det minigolf med Kicki och Danne i Berg. Roliga banor men lite väl mycket folk och jag kom sist :(

På fredagen kom Wilmers mormor och morfar hit till oss. Det blev massa lek och mys och vi hade en mycket trevlig kväll. Dagen efter gick vi och köpte cykeln som jag fick av mor och far i 25 års present. Jag är mycket nöjd och längtar nu efter att få köra runt med Wilmer där bak! :) Det blev även en tur på stan, god lunch och fika innan mormor och morfar vände tillbaka till Växjö.

På kvällen var det utflyttningsfest hemma hos Sanna och Stefan. Vi grillade ute på deras gård och spelade kubb och fortsatte sedan inomhus. Vi hade mycket trevligt allihop. Idag har vi fått sota lite för att kvällen blev sen men vi har i allafall trotsat det halvtrista vädret med ett dopp. Det kändes som ett måste denna sista dag på semestern.


Wilmer hos morfar - smör är gott!



Jag, min nya cykel och min snygga hjälm :) Man måste ju föregå med gott exempel! (Joel fick en han också!!:)


Grillparty!




Fina!


Wilmer fick en mycket spännande telefon av mormor och morfar som låter :)


Idol-pappa


Wilmer fick också prova


Uppfriskande dopp. Killarna var krukor!

Nu ska vi njuta av kvällen. Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Mormor och morfar

Tack för ett mysigt besök förra helgen. Wilmer är bra söt när han tuggar telefon och spelar gitarr. Hoppas ni får en riktigt avkopplande helg med förhoppningsvis fler dopp i det blå.

2010-08-20 @ 15:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0