Semester i Växjö

Just nu är vi hemma hos mina kära föräldrar i Växjö! Här har vi det riktigt gott och Wilmer skäms bort ordentligt på alla möjliga vis. I veckan har det blivit en hel del bad. Wilmer har badat både i balja, pool och i sjön. Vi har varit iväg två dagar nere på Österlen med mamma och pappa och haft det riktigt härligt med sol, bad, shopping, god mat och underbart vackra landskap. Vi hälsade även på min faster Tinna och Kent och så var vi och snuffade lite på Wilmers nya lilla syssling Hugo och hans föräldrar (fast dom snuffade vi inte på :))



Bada är livet när det är varmt...


Såhär skrynkliga fötter får man när man badat länge...


Glad nakenfis




Plask!


Gungar i sin gunga


Promenad på pappas axlar


Underbart god mat på hamnkrogen i Skillinge


Det var bara 14 grader i havet så vi fick bada i poolen istället



Wilmer fick sitta i en häftig stol hos Tinna


Hos tok-Kent

Vi har även hunnit träffa lite goda vänner. Igår träffade jag Lunkan, Elin, Anna och barnen. Vi var nere vid sjön och badade och grillade och hade jättemysigt. På kvällen var vi hemma hos tant Lunkan och farbror Joel och åt god mat och spelade spel. Vi har även hunnit träffa Jonas, Adelina och Ella lite, men det blir mer av det varan nästa vecka när vi ska åka till Halmstad tillsammans :)





Mumsig middag hos Ida och Joel


Wilmer var mycket nöjd när han hittade en lime

Joel och pappa har spelat två rundor golf med varsin seger så de är också mycket nöjda.

Sedan vi kom ner till Växjö har det börjat gå jättebra med Wilmers mat. Nu äter han både gröt, burkmat, fruktpuré och välling varje dag mellan gångerna han ammar. Det lustiga är att han nästan äter lika mycket av mig som innan men han är väl törstig i hettan... Nu är även tand nummer 3 på väg upp, i överkäken så det blir nog lagom att sluta amma efter sommaren ;) Annars blir det ajaj!


En kladdig Wilmer visar upp sina fina blåa ögon


Vatten i pipmugg är gott

Imorgon ska jag och Joel gå på Jonatan och Annas bröllop och Wilmer ska stanna hemma hos mormor och morfar. Wilmer kommer ha det hur bra som helst men det blir nog värre för mig, som bara varit ifrån honom 2 timmar i taget tidigare. Kul som attan ska det bli iaf!

Fortsätt ha det gott i värmen, för det ska vi ha!!!


Kommentarer
Postat av: Sanna & Ludde

Hej!

Va kul att se bilderna, ser ut som ni har det jättebra hittills :). Aj med tanden, kom ihåg o skrik högt :).

Har varit barnvakt åt Nea i två dagar precis när de andra har målat hus, längta efter tvillingar är INGET jag tänker göra :) hahaha även om de har varit jättesnälla ihop blir det ändå lite körigt.

Prova färdig risgröt på burk till Wilmer, har aldrig sett ludde smaska så mycket, den är perfekt på pick-nicken och god kall :)

Har en spännande nätpåse som jag köpte i Norge till Ludde ska prova den i veckan och är den bra har Line lovat att köpa en och posta ifall fler vill ha den hahaha du fattar inget nu men jag berättar när vi hörs eller ses igen :).

Ge Wilmer och varandra en superstor sommarpuss från fam Lunkan :) kram kram

Postat av: Anonym

Så skönt ni verkar ha det på semestern! Hoppas det fortfarande är sol- och badväder när ni kommer norröver.Ha det fortsatt bra/farmor

2010-07-17 @ 10:49:36
Postat av: Wilmer (alldeles själv)

, Dz<D <! 2.,QW EWW.

2010-07-17 @ 12:39:31
Postat av: Anonym

Vilken sötis du har :)

2010-07-17 @ 12:51:49
URL: http://johannasrosavarld.blogg.se/
Postat av: Mysims3 - stæsj til sims 2-3:)

Heizann, stikker bare innom for å ønske deg en riktig fin lørdag og en riktig så bra blogg!:D



Legg gjerne en kommentar tilbake, det hadde gjort meg veldig glad:)

2010-07-17 @ 13:26:02
URL: http://mysims3.blogg.no
Postat av: Evelina, Andreas och Ville

Ser att ni gör ungefär som vi på semestern dvs svettas, badar och umgås:) Just nu är vi i Linkan för jag skulle på möhippa idag (lör) men i morse vaknade jag med feber:( så det blev ingen möhippa för min del. Istället sitter jag hemma i lägenheten och har tråkigt (Andreas och Ville går runt stångis). Hoppas vi hörs snart! Stor kram från oss!

2010-07-17 @ 15:16:23
Postat av: Calle

Hej! Wilmer ser för härlig ut , ska bli superkul att träffa er! För första gången sen vi flyttade till Kobe längtar jag till Sverige! Theo älskar också att bada och har precis börjat le mot oss då och då. Ta hand om er! Kram

2010-07-18 @ 15:01:41
Postat av: Jennie och Exxa

Wow, vilka ögon!! Just nu har jag en tävling i min blogg där vinsten är ett personligt namnsmycke, vore kul om du ville vara med! :)

2010-07-19 @ 13:10:51
URL: http://www.exxa.se
Postat av: Alexandra

Nu har jag också hittat hit! :) Vilken fin blogg du har, roligt med mycket bilder. Wilmer är toksöt, och hans föräldrar också!

Kul att träffa dig igår, ta hand om er så hoppas jag att vi ses snart igen

Massa kramar!

2010-07-24 @ 18:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0