Pott-träning

Sedan ca ett halvår tillbaka har det stått en potta väl tillgänglig inne på vår toalett. Wilmers intresse för denna har dock varit obefintligt och det har endast kommit kiss på pottan vid något enstaka turligt tillfälle.... fram till förra lördagen. Vi vet inte riktigt vad det var som hände men helt plötsligt kissade Wilmer på pottan regelbundet hela dagen och under den här veckan har det inte varit kiss i många blöjor. Imponerande !!! (och billigt!)

Förra söndagen var jag och mamma på Ullared. Vi hittade en hel del, självklart mest till Wilmer men mycket annat roligt också, kläder, väska, skor, smink och andra bra-att-ha grejer :) Wilmer fick även sitt första gäng med kalsonger :)

Den här veckan har Wilmer varit hemma mycket från förskolan. Natten till måndagen fick han lite feber,  så vi var därför hemma mån-tis. Tisdagen var han hur pigg som helst så på onsdagen lämnade vi honom på förskolan som vanligt. 1,5 h hann han vara där innan förskolan ringde mig på jobbet och sa att han var dålig i magen. Det var bara att jogga hem från vår utedag och köra och hämta lillskrutten, som jag förväntade mig skulle vara i ganska taskigt skick. Med mig hem fick jag en ovanligt pigg kille och härligt nog fick det förbli så. Vi fick ändå bli hemma ons-tors, för att avvakta de 48 timmarna (det går magsjuka på hans avdelning) men i fredags var han på förskolan igen nöjd och glad. Med andra ord har vi varit bonushemma nästan hela veckan med en ganska frisk kille. Tur att vi hade lite nya leksaker att leka med då.


Wilmer "pluppar"


Wilmer kör sin nya radiostyrda Bärgarn


Nöjd kalsongnisse


Sån befrielse att slippa blöjan en liten stund. Dock vågar vi inte för långa stunder i taget än så länge.


På väg ut för att ta bussen ner till stan. Nya skinnjackan och skorna är på!

Inatt har Wilmer sovit över hemma hos mormor och morfar. Jag och Joel har nämligen varit på 30 års galej hos Jonas. Mycket trevlig och rolig kväll så idag är vi lite trötta. Wilmer hade också en rolig och mysig kväll och fm idag så han ville knappt följa med hem till oss. Lyxigt nog (för Wilmer) ska han sova på hovshaga även inatt för imorgon ska Wilmer, mormor och morfar vara lediga tillsammans och åka på utflykt medan jag och Joel ska jobba...

Trevlig valborg!

Kommentarer
Postat av: Mormor o Morfar

Tack Wilmer för en toppenhelg vi saknar dig redan !!!Pussar o Kramar (snart åker vi på utflykt igen)

2012-05-01 @ 11:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0